هدف مصر از ساخت سریال «حشاشین» چه بود؟ نقش‌آفرینی ادریس‌البا در فصل دوم سریال «هواپیماربایی» آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) «مست عشق» در صدر گیشه سینمای ایران آنتونی هاپکینز در «پادشاه کاونت گاردن» «مست عشق» همچنان در حال رکوردزنی | آمار پرفروش‌های سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار و رایزنی حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران | تاکید بر گسترش همکاری فرهنگی عراق و ایران تأکید هیأت رسانه ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه ای مشترک» مهدی پور: نزدیکی فکری، سیاسی و رسانه ای بین ایران و عراق در موضوع غزه، از قله های پیوند دو کشور است وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین در نشست هیئت رسانه‌ای ایران و عراق فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد
سرخط خبرها

از مهرورزی و اخلاق دینی تا وحدت معرفتی

  • کد خبر: ۱۲۹۴۰۳
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
از مهرورزی و اخلاق دینی تا وحدت معرفتی
روز اخلاق و مهرورزی؛ این نامی است که تقویم برای روز میلاد پیامبر رحمت و اخلاق، حضرت محمد مصطفی (ص) و امام مهر و کرامت، حضرت صادق (ع)، برگزیده است.

روز اخلاق و مهرورزی؛ این نامی است که تقویم برای روز میلاد پیامبر رحمت و اخلاق، حضرت محمد مصطفی (ص) و امام مهر و کرامت، حضرت صادق (ع)، برگزیده است تا در مبارک روز زاده برگزیده‌ترین رسول خدا و امام هدی، ما را به بایستگی ای، وابسته کند که نیاز همه روز‌های زندگی است.

اکسیری که می‌تواند انسان را از تاریکنای قهر و کینه به روشنای بهشتی مهربانی برساند. کیمیایی که، چون در دل و دیده ما جا باز کند، معجزه آن را در جامعه چنان خواهیم دید که چشم جهان را نیز روشن کند. در میان باورمندان رسولی که دین را، اخلاق معنا می‌کند و پیروان امامی که انسان را به افزایش زیبایی‌های رفتاری می‌خواند، جز به مهر نباید چشمی باز شود.

گرهی در ابرو نباید جا پیدا کند، حتی اگر دستمان برای کمک به دیگری بسته باشد.
ما باید به کرامت رفتاری، به جمال اخلاقی و جلال رفتاری، به همان ترازی رشد کنیم که امام صادق ما را به آن می‌خوانند؛ شما منسوب به ما هستید، پس مایه زینت ما باشید و مایه زشتى (بدنامى) ما نباشید.» با زیستنی به این قاعده است که زندگی ما قاعده مند می‌شود. در تنظیمی چنین است که به نظام سازی براساس مدل نبوت و امامت می‌رسیم.

مدلی که در جلوه متعالی خود، وحدت تمام ساحتی را به ارمغان می‌آورد. وحدت به عنوان ایمانی معرفتی که همه گستره زندگی را دربر می‌گیرد و ما را – شیعه باشیم یا سنی- بسان جان یکدیگر، جلالت می‌بخشد. محبت جان و دفاع از جان را هم خداوند به تکوین در ذات همه خلایق قرار داده است، چه رسد به انسان که اشرف مخلوقات است.

ما با گذر از جاده مهربانی است که می‌توانیم اخوت و برادری را توسعه دهیم. در میدان اخلاق محمدی است که دل هایمان به هم چنان گره می‌خورد که به بنیان مرصوص تبدیل می‌شویم. با تکریم و رواداری است که روایت‌های نبوی در زندگی ما ترجمه عملی پیدا می‌کند.

اگر این حقیقت در زندگی فردی و اجتماعی ما به واقعیت تبدیل نشود، عنوان‌ها نخواهند توانست ما را از مناسک به معارف برسانند. ما تشکیل دو نماز جماعت هم زمان از میان شرکت کنندگان در یک مراسم را هم دیده ایم و یک نماز را هم از کسانی که از چند جا آمده اند بار‌ها تجربه کرده ایم. دومی محصول اخلاق نبوی و باور معرفتی است و اولی برون داد یک کنش تشریفاتی. با تجسم اخلاق و مهرورزی و معرفتی کردن نگاه اجتماعی، به وحدت عملی و کرامت ملی و عظمت دینی می‌رسیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->